10 april 2010

Gå- och Löpkliniken

Jag har tidigare berättat att jag efter årets första löptur har fått så väldigt ont i foten, jag kan fortfarande inte ta en promenad. Jag gjorde ett besök på gå och löpkliniken här i Östersund. Det var min kära sambo som rådde mig att gå dit - själv trodde jag att det var pensionärer och extremfanatiker som gick dit. Men jag har aldrig fått så bra service i en butik tidigare.

Det var mycket folk där och jag blir ganska sur om jag måste vänta på att få service. Men de skötte det snyggt genom att bjuda på kaffe och be oss att slå oss ner i en soffa. Killen som hjälpte mig var extremt kunnig, ärlig och försökte inte att bara sälja på mig något. Han knåpade ihop någon form av inlägg och sa att jag skulle komma tillbaka då foten var bra. Nya skor var ingen ide att prova ut innan jag var bra igen.

Förstår ni vad personal som han är guld värd för ett företag? Och varför har så många säljare i dag kvar 80- tals försäljningstekniken - bara kunden köpt något då de lämnat butiken så är de nöjda? Många tänker inte mer långsiktigt än så. Genom en mer hållbar försäljningsteknik kan man faktiskt få kunderna att återkomma!

Kolla in deras hemsida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar